De beeldbank helpt bij het communiceren over Den Haag. Je vindt hier onder andere foto’s, video’s en factsheets van de stad die goed passen bij de Haagse merkwaarden. Medewerkers van de gemeente hebben met een aparte inlog ook toegang tot allerlei gemeentelijk beeldmateriaal die zij kunnen gebruiken in hun communicatie naar de stad.
Veelgestelde vragen
Functie van de beeldbank
De beeldbank is voor iedereen die over of namens de stad communiceert. Denk aan communicatiedeskundigen van de gemeente Den Haag, marketeers, journalisten en partners uit de stad. Medewerkers van de gemeente hebben met een aparte inlog ook toegang tot de interne beeldbank. Deze beeldbank bevat foto- en videomateriaal voor gebruik in communicatiemiddelen van thema’s die de organisatie raken.
Content en gebruik
Alle content op deze beeldbank mag zonder accreditatie gebruikt worden voor de promotie van de stad Den Haag. Het materiaal mag door derden niet voor commerciële doeleinden worden gebruikt. Lees hier meer over de gebruikersrechten.
Let op: Accreditatie is verplicht indien dit vermeld staat in de detailgegevens bij het materiaal. In veel gevallen is er geen sprake van verplichte accreditatie.
Er zijn twee manieren om te zoeken naar content.
- Filters: Gebruik de filters op de homepage en aan de linkerzijde op de zoekpagina om de items binnen een bepaald thema of gebied te bekijken.
- Zoekbalk: Typ een zoekterm in de zoekbalk. De resultaten kun je vervolgens verfijnen met behulp van de filters.
Ja, we bieden ook ruw videomateriaal aan. Heb je een video gezien waarvan je een deel wil gebruiken? Stuur je verzoek naar beeldbank@denhaag.nl, onder vermelding van de titel en het nummer van de video. Wij laten je vervolgens weten wat er mogelijk is.
Van sommige video’s is een bestand op lagere resolutie beschikbaar. Stuur uw verzoek naar beeldban@denhaag.nl, onder vermelding van de titel en het nummer van de video. Wij laten vervolgens weten wat er mogelijk is.
Door het gebruik van favorieten. Als je met de muis boven de foto, video of tekst ‘zweeft’ verschijnt een hartje. Als je deze aanklikt bewaar je deze bijdrage als favoriet.
Vervolgens klik je rechtsbovenin op het groene hart, dan krijg je een overzicht van de geselecteerde items te zien. Met de knop 'Download' kun je de selectie in één keer downloaden.
Als je met de muis boven de foto, video of tekst ‘zweeft’ verschijnt een hartje. Als je deze aanklikt bewaar je deze bijdrage zolang je op de website blijft als favoriet.
Let op: deze blijven niet bewaard tot een volgend bezoek.
Het 'groene hart' rechtsboven is de toegang tot jouw favorieten. Let op: deze blijven niet bewaard tot een volgend bezoek.
Stuur je verzoek naar beeldbank@denhaag.nl. Wij laten zo snel mogelijk weten wat de mogelijkheden zijn.
Direct vanaf de overzichtspagina met zoekresultaten: Als je met de muis boven de foto, video of tekst ‘zweeft’ verschijnt een wolkje met een pijltje. Als je deze aanklikt, kun je het materiaal direct downloaden. Vanaf een detailpagina: Als je uit de zoekresultaten een item gekozen hebt, dan kun je het item downloaden via de button die eruit ziet als een pijltje in een wolkje rechts van het item.
Vanaf een detailpagina: Als je uit de zoekresultaten een item gekozen hebt, dan kun je het item downloaden via de button die eruit ziet als een pijltje in een wolkje rechts van het item.
We zijn altijd blij met nieuwe beelden die passen bij de Haagse merkwaarden. Je kunt deze naar ons opsturen via de groene button 'Content aanleveren' onderaan de homepagina.
Haagse huisstijlelementen
Communiceer jij namens de stad en houd je je bezig met marketing en acquisitie, of organiseer je een congres? Dan kun je de stadshuisstijl gebruiken. Het logo van deze stijl bestaat uit de drieslag. Er zijn tien verschillende drieslagen, waarvan The City, The Beach, The Hague, de bekendste is. Alle benodigde elementen en de richtlijnen voor het gebruik van de stadshuisstijl zijn hier te vinden in de beeldbank.
Wat maakt Den Haag zo typisch Haags? Waarom is het belangrijk om de onderscheidende merkwaarden te koesteren en toe te passen in je werk? En hoe doe je dat? Je vindt de antwoorden op deze vragen en alles waarmee we samen de stad nog mooier Haags kunnen maken op merk.denhaag.nl.
Bekijk hier de stijlgids.
Wil je meer weten over de positionering van Den Haag en de verschillende clusters, sectoren en thema’s? Daarover kun je alles lezen in het positioneringshuis.
Communiceer je vanuit de gemeente, dan doe je dat in de huisstijl van de gemeente Den Haag met een aantal vaste huisstijlelementen. Dit zijn het logo, de Haagse facetten en de huisstijlkleuren. Meer informatie over huisstijl van de gemeente vind je op denhaag.nl.
Voor medewerkers van gemeente Den Haag
Beeldbank Den Haag (voorheen Toolkit The Hague) bevat een zorgvuldig geselecteerde collectie van beeldmateriaal waarbij de Haagse merkwaarden centraal staan. De beeldbank is bedoeld voor iedereen die voor of namens de stad communiceren. Alle beelden zijn herkenbaar Haags en dragen het DNA van de stad uit. Veel beeldmateriaal op de beeldbank is tijdloos en kan jarenlang gebruikt worden.
De interne beeldbank bevat ontzettend veel beeldmateriaal van Den Haag. Denk aan beeldmateriaal van actualiteiten, (nieuwe) ontwikkelingen in de stad, initiatieven en projecten, bijeenkomsten, wethouders die op werkbezoek zijn. Deze beelden mogen alleen door medewerkers van de gemeente Den Haag worden gebruikt.